Wednesday, June 1, 2016

The Wedding

n
ni la dia orgnya..pengantin lama..akhirnya abah aku dh jmpa suri hatinya..hehe..
seawal jam 7.30 pagi dh gerak ke jelebu..majlis pernikahan dijadualkan berlangsung pada jam 10pagi..knowing abah aku yg punctual sgt tu...mmg pagi2 la kena gerak bangun..huhu
singgah bekfas kt PANTAI..ha..jgn tak tau kt jelebu ada 1 tmpat nama nya pantai..
bunga telo yg dok dlm keta aku
dah sampai ...tp tok kadi tak sampai lagi pulak..moh ler lepak dulu kt kawasan masjid..nikahnya kat umah
pengantin ke 'happy' an
lepak kat jambatan ngan abah & adik2 aku
view sungai n hutan..sejuk je..
i love this pic...adik2 lelaki tlg pakaikan sampin
penunggu brg2 hantaran
pastu baton bertukar tangan
sempat lagi
suma dilonggok atas meja ni..
ni utk majlis nikah nnt..mas kawin, duit hantaran & cincin
yg ni buah tangan..saja2 je kitorg bagi
ni hantaran..kek
set penjagaan diri
beg tangan & wallet
kain pasang + tudung
telekung & sejadah
tukang buat hantaran pun nk pose gak
hehe
sepatutnya ni jd gambo adik beradik2..tp ada 3 ketoi ni dok enterframe pulak..layan jela
aku mengetuai rombongan..hehe
disambut oleh org2 kuning ni..haha
tak tau la aku adat pepatih ni..kena check satu2 duit nyer..nasib ler..aku siap ikat mati pulak reben tu..hahaha..
makngah & pakngah aku dok bwh..tak larat naik tangga
us di sebalik pintu..ha masa ni geram sket..bagi aku la..umah tu tak brp luas..sepatutnya bagi la ruang org yg jauh ni duduk..ni tak..penuh ngan kaum kerabat lak dok tgh2 tu..kitorg dok tercorok blkg pintu...bengang sket la aku..tp sbb umah org & tmpat org...diamkan jela
org lain kawin..org lain yg berinai..heh
khemah & meja pengantin
acu kt meja penyambut tamu
ni org2 yg malas nk naik
ni mak baru sy
agaknya nervous..sampai 4x lafaz baru ok..haha..sian abah aku
bacaan taklik
penyerahan mas kawin & batal air sembahyang
pak itam aku tlg bg upah utk jurunikah
gambo pas nikah
anak kesayangan kan..kena la dok sebelah pengantin..hehe
lauk2 nogori..sodap!
ahli rombongan kami
tlg pengantin amik lauk..hehe
eceh2..suap2 pulak
ni la kek nyer..
edit
tukang sponsor kek
mycinta tukang amik gambo..so masa ni dia nk dok makan..so am pulak tlg amikkan gambo..kitorg gambo syok sendiri..haha
sepupu aku paw ayam golek pengantin
pengantin makan sket je dh kenyang..hehe
br nmpk akak aku makan..
acu tuka meja sbb dia kata ada org conquer lauk kt meja dia..hahaha
org2 kuat
lagi
lepas tu mak teh (nama panggilan) ajak masuk blk pengantin..nk touch up..so mari kita posing lg
pastu dorg pun sibuk
nk jugakkk
si abg pun nk gambo gak 
gambo kt katil pengantin..mcm org2 dulu..katil sulam tekad emas
ewahhh
kitorg pose kt kek dulu sblm dipotong
pengantin kuar blk utk sesi potong kek
pastu siap ada outdoor..dasattt
gambo ramai2..mycinta takde sbb dia photographer..huhu
pastu dok gambo kt sini ..abah aku dtg join skali..masa ni akak2 aku dh blk..aku stay sbb adik ipar nk dtg
br blk dr outdoor..ingt jauh nau..rupanya dpn umah je ..bawah pokok manggis..hahaha.
sambung lepak, borak & makan2 lg
adik ipar & ehem2 dh sampai
ok nk blk dah...tudung coklat adalah adik baru sy..
i'm sure mesti ramai yg tanya...eh leh terima ke?
dulu mungkin kitorg berat sket hati..nk accept org baru dlm family
tp dh lama2...abah aku makin tua..kitorg pi PJ ngk dia dok sorg2..lama2 kitorg pk..kalo dia sakit..sapa leh jaga dia..bkn kata kita anak2 takleh jaga..tp org kata x sama kan..cara isteri n anak jaga...beza sgt..
so biler abah aku ckp nk kawin..memula mmg berat hati...bkn aku je..semua adik beradik aku..
tmbh2 dorg suma refer kt aku...
siap meeting ok..hehe
lps tu pk pro n cons..kitorg ni selfish..pk psl diri sendiri je..apa yg kitorg nk..tak penah amik tau apa yg abah nak..
so kita tak tau umur dia takat mana kan..so kali ni kitorg decide..ok, biarla dia pilih apa yg dia nk kali ni
kita anak2 doakan je yg baik2..
masa pegi memula bln mac dulu..dh nengok mak teh ni cmn..cara dia layan kita..penerimaan tu penting..yg paling jelas..aku ngk dia ada iras arwah mak aku...dia suka masak..pun sama mcm arwah mak aku..
so kita jd lembut hati..cuma panggilan tu la..susah sket kot nk tukar...selesa panggil dia makteh..bkn mama..bkn ibu or mak..
yg penting kita hormat dia sebagai isteri abah aku & mak baru kitorg..
sbb tu kalo korang ngk aku buatkan hantaran beriya2..semuanya sbb aku happy ngk abah aku happy...nk bg dia merasa...dulu2 zaman dia mgkin tak dpt suma ni...so sementara hayat dia masih ada..x salah kan kita buatkan yg cantik2 utk dia..
bila kita ngk abah kita happy...kita pun rasa happy sgt..tu dh cukup dh..
semoga jodoh abah kali ni kekal hingga ke akhir hayat..aminnnn